Follow on Bloglovin

Misschien ben ik jullie wel een uitleg verschuldigd

Ik heb het lief. Hoe kwam ik erop? Wat betekent het? Hoe moet je het voor je zien? Waarom? Waarom? Waarom? Ja ja, serieuze levensvragen hier. Ik was gisteren in een bui. Ja heb je hem weer. In een knuffel bui, denk bui of creatieve bui, ik weet even niet hoe ik hem nou precies moet noemen. Volgens mij val ik altijd van de ene in de andere bui en leef ik gewoon door middel van buien. Wow, eye opener! In ieder geval was ik gisteren in een knuffel, emotioneel-zijn, dingen willen doen en ondernemen en willen genieten bui toen ik ineens dacht 'blog'! Ja, meer kwam er niet uit. Ik wilde gewoon weer een nieuw blog aanmaken. Ik ben gaan brainstormen en kwam uiteindelijk via het misschien wel meest favoriete liedje van Thomas (dat is dus de naam van mijn vriendje, ik had hem nog niet voorgesteld omdat ik er toch niet vanuit ga dat er mensen zijn die dit lezen) en mij: dat ik je mis. Ik maakte ervan: dat ik lief heb, en toen dacht ik nee, het moet 'ik heb het lief' worden. Ik heb je lief, ik heb boterhammen lief, ik heb vakantie lief. Ik heb het allemaal lief als ik in een liefbui ben! Dus laat ik het lief noemen. Ik heb je lief vind ik dan ook een hele mooie zin, dus eigenlijk is het een soort van afgeleide daarvan (nu gaan we ook nog in wiskundige termen praten). Het staat voor de dingen die ik lief heb, in de vorm van 'liefhebben' en het staat voor het feit dat ik het goed heb, weet je wel? Van 'het goed hebben' oftewel 'het lief hebben'. Tot slot, staat er 'Ik heb het' wanneer je het woordje lief weglaat. En dat is waar, I have got it all en dat wil ik graag elke dag blijven beseffen. Nou, dan zijn jullie in ieder geval ook weer bijgepraat en ben ik weer gelukkig van nog een nieuw artikel op mijn blog. Iedereen weer in een blije bui. Leven jullie ook in buien?

Reageer op dit artikel | Geschreven door Chantal Goenee

Een reactie posten