Follow on Bloglovin

Een volgend lijstje.
Vol met fijne, nieuwe en simpele doelen

Ik schrijf niet meer. Niet omdat ik het verleerd ben, maar omdat ik simpel gezegd even geen zin had om te schrijven. Precies de reden waarom ik de afgelopen dagen niks meer gepost heb. En ik heb niet eens een 'shame on me' gevoel. Want nee, hier schrijf ik gewoon alleen als ik echt zin heb om echt even wat (van me af) te schrijven. Ik heb een heerlijke vakantie gehad en ben alweer twee dagen in de running. Het gaat nog best goed! Ik had vanmiddag wel een onrustig gevoel en vanochtend een echt besef momentje. Ik ben nu 18 en de druk wordt echt steeds hoger om echt wat te bereiken in het leven. Iedereen om me heen wilt hetzelfde dus het voelt als een eeuwige concurrentie of strijd die ik niet aankan. Ik heb nog bijna niks op mijn CV staan en werd laatst afgewezen voor mijn eerste echte sollicitatie (voor een perfect bijbaantje). Ja ja, ze hadden dan wel 'heel veel enthousiaste reacties' gehad (mijn ouders zeiden al 'het ligt niet aan jou') maar toch voelde het als een grote afwijzing en heel erg stom. Ik wil zo veel, heb grote dromen en ben de laatste tijd ontzettend veel bezig geweest die dromen keer op keer weer op te schrijven, maar eigenlijk ben ik liever het type dat een steady leventje heeft en niet teveel uitspookt. Ik bedoel, ik drink niet en ik rook niet nee, maar ik ga bijvoorbeeld liever ook niet de deur uit, doe liever niet teveel op één dag, houd niet van iemand bellen (angsthaast), ga ook niet zo snel de deur uit en maak niet gemakkelijk afspraken (ik zie er heel erg tegen op wanneer ik iets echt moet gaan doen, vaker dan dat ik ernaar uit kijk, wat klink ik autistisch trouwens) en heb vooral 'veel tijd voor mezelf nodig'. En dit, wat hier dan zo zit, wil allemaal dromen verwezenlijken. Dus ging ik weer aan de gang met lijstjes. Nieuwe lijstjes. Ik pak mijn notitieboekje er nu bij om het met jullie te delen. *pakt ook echt NU haar notitieboekje erbij*

Nieuwe doelen:
  • Niet teveel eisen aan mezelf stellen en het mezelf te moeilijk maken
  • Concrete acties ondernemen en niet alles voor me uitschuiven (doen!)
  • Genieten van kleine, mooie, fijne, gezellige en leuke momenten en dingen
  • Mijn rust blijven pakken
  • Niet alleen naar de toekomst kijken, maar ook genieten van mijn leven nu
  • Vertrouwen op mijzelf en wat ik kan (en niet altijd het onderste uit de kan willen halen)

Misschien kunnen jullie er ook wat inspiratie uithalen en anders was het alleen voor mezelf. Ik ga zo maar snel slapen en morgen het college waarschijnlijk vanuit mijn bed volgen. 08.00 op klinkt toch beter dan 07.00 op namelijk. Welterusten!

2 opmerkingen:

  1. Ik herken heel erg veel dingen in mezelf. Ik heb ook het liefst zoveel mogelijk tijd voor mezelf om gewoon leuke dingen te doen, maar ook om als een zombie op de bank te liggen in mijn pyjama om eens lekker 'niks' te kunnen doemen. Je doelen klinken goed! Als je doorzet en niet opgeeft kunnen al je dromen uitkomen. Succes! En ik wil nog even zeggen dat ik je blog echt ontzettend leuk vind. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dit is echt heel lief, vooral je laatste zin! Je bent mijn enige echte volgster, naast mijn vriendje, en dat vind ik echt heel leuk! Ik wilde het eigenlijk als een totaal onbekend blog houden, maar dat jij hem toch een soort van 'gevonden' had, vond ik het wel een beetje meant to be. Het is wel heel persoonlijk allemaal hoor, wat ik hier schrijf! Soms denk ik er niet eens over na dat jij bijvoorbeeld alles leest. Misschien maak ik er ooit wel weer iets groters van (: Je bent dan wel wat jonger, maar ik zie inderdaad ook heel veel overeenkomsten. Je bent misschien echt wel een beetje een jongere versie van mij (:

      Verwijderen