Follow on Bloglovin

The Happy Challenge #4

"Wat wil jij veranderen?" Ik hoor een zachte fluister in mijn hoofd: "eigenlijk niks." Maar oké, laat ik het toch even proberen en de opdracht aflezen. Dus ik lees verder. "Noem drie dingen die je graag zou willen veranderen, toe zou willen voegen aan je leven, waaraan je meer energie zou willen geven en waarvoor je plaats zou willen maken in je leven en drie dingen waar je minder energie aan zou willen geven en die je op zou willen geven voor de andere dingen?". Nog steeds denk ik in mijn hoofd: "nou, niks".

Ik kan dus serieus niks bedenken. Misschien ben ik altijd op zoek naar die balans en op dit moment heb ik die balans eigenlijk min of meer gevonden. Waarschijnlijk komt dat mede doordat ik vakantie heb. Ik ben ontspannen, doe veel dingen die ik leuk vind en heb ook tijd om even dingen te doen die ik anders had laten liggen. Een week geleden had ik misschien wel iets kunnen bedenken en gezegd 'meer tijd doorbrengen en meer leuke dingen doen met mijn gezin', maar dat is deze week eigenlijk helemaal rechtgetrokken. Ik weet het gewoon eerlijk gezegd niet zo goed. Ik maak tijd voor mezelf, leer hard voor school, breng veel tijd met mijn vriendje door, heb een aantal afspraken met vriendinnen staan en breng veel tijd met mijn gezin door. Misschien zou ik meer willen sporten, maar eigenlijk sport ik normale weken al drie keer in de week door volleybal. Ik zou het dus voor nu even niet weten.

Maar Chantal zou Chantal niet zijn als ze niet even door zou filosoferen. Uiteindelijk kwamen er gelukkig twee dingen boven borrelen. Iets wat ik zou willen toevoegen en iets dat ik daarvoor op zou willen geven. Iets wat ik toe zou willen voegen aan mijn leven is meer contact met mijn familie, mijn oma die in Drenthe woont en vriendinnen. Iets wat ik daarvoor zou willen opgeven is het druk maken om negatieve dingen, zeuren over onnozele dingen en chagrijnige buien hebben die nergens over gaan (al weet ik dat ik die buien van tijd tot tijd nodig heb om daarna weer vol positivisme door te gaan). Nu het zo op papier staat klinkt het eigenlijk hartstikke logisch en is het ook echt iets waar ik volledig achter sta. Dat dus. Jammer genoeg kon ik er echt niet meer verzinnen. Doen jullie mee met de Happy Challenge? Wat vinden jullie van mijn genoemde 'dingen' die ik zou willen toevoegen of opgeven en zouden jullie gemakkelijk bij elk onderdeel drie dingen kunnen verzinnen?

Reageer op dit artikel | Geschreven door Chantal Goenee

Een reactie posten