Follow on Bloglovin

The Happy Challenge #6

The Happy Challenge. Ja, ik doe echt nog steeds mee! Ik blijf het een leuke Challenge vinden en vind het heerlijk om voor mezelf op die manier wat meer op een rijtje te zetten. Lekker filosofisch weer, Chantal. Van de twee vorige opdrachten liep ik niet echt warm. Ik kon niet goed verzinnen wat ik nu concreet wilde gaan veranderen (toevoegen en opgeven) en de vijfde opdracht waarin we die veranderingen ook echt moesten gaan 'doorvoeren' in ons leven sloeg ik logischerwijs dus ook maar over. Maar, hier zijn we weer. Ik zag 'positieve gewoonten' staan en 'welke gewoonten je zou willen toevoegen' op de Facebookpagina van The Happy Challenge en ik voelde gelijk al overal kriebels om erover te schrijven en kriebels om ermee aan de slag te gaan! Begin maart is mijn nieuwe 'nieuwe jaar'. Dat klinkt weer lekker suf, maar ik heb gewoon een datum nodig waarop ik de knop om kan zetten zodat ik niet doorga op de manier waar ik al mee bezig ben. "Vanaf deze datum wil ik elke avond voor 23.30 slapen" werkt voor mij gewoon beter dan dat ik het gewoon maar ga proberen te doen elke avond. Het is ook eigenlijk precies waar ik zelf al bezig ben geweest de afgelopen tijd, het opschrijven van mijn 'kleinere doelen', zoals ik ze noem. Eerder slapen, meer water drinken, geen koekjes meer eten (oh, daar ben ik zo verslaafd aan he!). Je kent het hele riedeltje wel. Ik heb er dus al veel over nagedacht en nu is het tijd om het voor mezelf en voor jullie op een rijtje te zetten! Ready?
Via de blog mondetmoi.nl 
(de originele bron weet ik niet, echt overal wordt je doorverwezen naar tumblr en pinterest)
 
Wat zijn mijn goede gewoontes? Eigenlijk is dat nog best wel een lastige vraag. Ik weet dat ik altijd gemakkelijk bezig ga aan school, zorg dat ik altijd tussen alles door vaak genoeg aan Thomas laat weten dat ik om hem geef en doe altijd netjes aan minstens drie maaltijden per dag (ik eet het liefst de hele dag door dus dat is niet zo moeilijk) en sla dus ook nooit mijn ontbijt over. Dat zijn allemaal best goede gewoontes toch?

En nu komt dé vraag. De enige echte. De grote struggle. De enige echte levensvraag. Bereid je voor op een hele waslijst aan gewoontes. Gewoontes die ik aan mijn leven zou willen toevoegen. Dubbelepunt. Eerder slapen, eerder opstaan, vaker de dag beginnen met een grote kop thee, vaker contact zoeken met mijn ouders en zusje als ik in Wageningen ben, vaker mijn handen incrèmen, vaker de bodylotion gebruiken na het douchen, geen suiker en ongezonde dingen meer eten, mijn computer vaker helemaal uitzetten in plaats van op de slaapstand, altijd een praatje maken als ik iemand tegenkom, meer de deur uit en leuke dingen doen met Thomas, vaker in het weekend voor het gezin wat lekkers koken, niet meer op pennen kauwen (een hele slechte gewoonten), vaker mijn nagels lakken en daar tijd voor vrijmaken, meer water drinken, elke dag spieroefeningen doen voor het slapengaan, langzamer eten (wanneer ik iets echt lekker vind ben ik echt heel goed in het echt naar binnen schrokken van mijn eten), dingen gelijk opruimen in plaats van er steeds een bende van te maken en het pas op te ruimen als ik nergens meer kan staan of lopen, geen boter terugsmeren in het kuipje wat ik soms nog wel is doe, vaker naast mensen in college zitten die ik nog niet (goed) ken, meer contact zoeken met studiegenootjes om een keer wat af te spreken en sneller en meer actie ondernemen, ik kan soms echt veel te afwachtend zijn. Wat zijn jouw goede en slechte gewoontes?

Reageer op dit artikel | Geschreven door Chantal Goenee

Een reactie posten