Follow on Bloglovin

Het werkt niet

Kwnflkewfklewlkfcncsxmsf waarom doe ik het elke keer weer als ik allang weet dat het niet werkt. Dingen afreageren. Het is door middel van wetenschappelijk onderzoek nog wel bewezen. Dat heb ik nog gehad bij het vak psychologie. Je woede afreageren helpt niet. Je komt er geen spat mee verder. En wij maar denken dat het helpt. Tenminste ik. Of eigenlijk niet, want ik weet dondersgoed dat het niet werkt. Maar waarom doe ik het dan. Wáár-om?!

Ik ben een driftkikkertje hoor. Soms. Dan kom ik in een boze 'bui' (voor een verdere definitie voor dit woord en uitleg van het woord klik hier!) en kom ik er vervolgens ook niet meer uit. Vaak is mijn boosheid zelfs al een beetje weg, maar dan kan ik er toch bijna niet meer uit komen. Ik probeer het elke keer weer ietsje meer onder controle te krijgen, echt waar! Het is zo zonde namelijk. Zonde zonde zonde zonde. Voor de mensen om mij heen is het niet fijn, zelfs mijn vriendje weet niet wat ie dan met mij aan moet, maar ook ik zelf wordt er nou niet echt bepaald beter van. Ik had vandaag een chagrijnige dag en ga ervoor zorgen dat het morgen beter wordt. Niet dat iedereen er last van had hoor! Ik laat het aan niemand merken, behalve aan de mensen die het dichts bij me staan. Misschien maar goed ook, anders zou iedereen meteen gillend wegrennen. Voor mijn ouders, zusje en vriend: sorry, I never mean it that way.

Reageer op dit artikel | Geschreven door Chantal Goenee

Een reactie posten