Follow on Bloglovin

The Happy Chalenge #1

De Happy Challenge. Eigenlijk ben ik altijd al bezig met het 'Challengen van mijn happiness'. Misschien is het wel iets waar ik gewoon dag in dag uit mee bezig ben. Mijn buien wil ik het liefst zo happy mogelijk. Maar, ik moet wel iets zeggen. Misschien lukt het me duidelijk niet altijd om me happy te voelen terwijl ik dat eigenlijk wel ben. Als je er van een afstandje naar kijkt. Ik kan kleine dingen zo snel als iets groots zien. Jup, ik ben misschien wel heel goed in dat verhaaltje van de mug en de olifant. Hierdoor maak ik ook kleine leuke dingen iets groots en kan ik gewoon niet teveel plannen. Op de één of andere manier word ik dan gewoon ongelukkig. Dus, back to were I was. Naja, ik ben nog steeds hier. In mijn bed. Maar, je begrijpt me wel.


De Happy Challenge is opgezet door drie meiden, blogsters, die elke vrijdag een artikel online zullen met een opdracht erin. De bedoeling is trouwens dat ik die trouw op ga volgen, dus ik ga mijn uiterste best doen! Vandaag begon de Happy Challenge. De eerste opdracht is redelijk simpel en gemakkelijk uit te voeren. Voor de echte denkertjes onder ons. Het gaat over 'weten wat je wilt'. Heb jij doelen? Wat vind jij belangrijk? Probeer jij alles eruit te halen wat erin zit? Om je te helpen hebben de meiden een lijstje van waarden gemaakt, waar je er vervolgens drie uit mag kiezen! Ik wens mezelf nu al veel sterkte.


Ik kies eerst zelf een aantal waarden uit, waar ik vervolgens de belangrijkste drie waarden uit ga kiezen. Anders kan ik door de bomen het bos niet meer zien hoor: Authenticiteit (bijzonder zijn in een grote wereld vol zoveel andere mensen), Eenvoud (eenvoud, het klinkt gewoon al zo mooi dat woord, maar dat is ook wat ik hoop te bereiken; een leven van eenvoud en niet teveel complicated things), Erkenning (iets dat iedereen moet krijgen, het is fijn om erkenning te krijgen, ik zou het heel moeilijk vinden om zonder dat te leven en ik vind het bij familie maar ook in cijfers), Familie (mijn nummer 1, samen met Thomas, dit is gewoon mijn basis, zij zijn mijn rots en vooral door mijn familie ben ik nu zoals ik ben), (Persoonlijke) Groei (net als prestatie, daarmee zie ik het samenhangen, iets dat ik wel hoop te doen en waar ik ook altijd wel druk mee bezig ben), Innerlijke rust (dat probeer ik altijd weer te realiseren en ik merk heel erg dat ik het nodig heb), Plezier (ik denk dat dat heel erg belangrijk is), Positiviteit (dat is één van mijn belangrijkste doel dat ik elke dag probeer na te leven), Prestatie (ik wil gewoon graag prestaties afleveren), Samen (ik wil never nooit alleen zijn en wil ook mijn allerbeste maatje niet meer kwijt) en Stabiliteit (ook volgens mij een belangrijke waarden, stabiliteit is iets dat wanneer ik het heb, ik heerlijk in mijn vel zit en het is iets dat mijn ouders en vriend me geven en waar ik echt niet zonder kan en wil),

Zo dus dat was al een hele mond vol, nog maar 10% van alle woorden zijn over. Mijn drie belangrijkste waarden?

Innerlijke rust
Ik denk dat ik nu elke dag zo probeer te leven en het is een doel is dat ik niet snel los zou laten. Ik het, innerlijke rust bedoel ik dan, door 'tijd alleen' te hebben, 'tijd voor mezelf'. Als ik teveel plannen heb, verdwijnt de innerlijke rust en kan het ook wel een aantal dagen duren voordat die innerlijke rust weer terug is. Innerlijke rust heb ik wanneer ik alles opgeschreven heb in mijn notitieboekje en alles staat opgeschreven in lijstjes, maar ook vaak en sneller als ik samen met mijn lieverd ben of lekker thuis op de bank zit. Nee, ik ben geen doe mens. Wat maakt mij happy? Op dit moment dus vooral innerlijke rust en de mensen om mij heen. Eigenlijk heeft dit ook een kleine link met stabiliteit, iets waar ik niet zonder kan en wat mijn vader, mijn vriend en mijn opleiding vooral geven. Een vangnet onder mijn voeten, zo zie ik het.  Zo, dat was numero 1, op naar de volgende waarde!

Persoonlijke groei
Eigenlijk hangt dit samen met mijn volgende waarde, namelijk erkenning, maar ik heb het toch als losse waarde gekozen. Persoonlijke groei. Ik vind het op de één of andere manier heel erg belangrijk. Je moet toch groeien? Anders sta je ook maar zo stil. Ik hoop gewoon heel wat dingen te bereiken in mijn leven, al ben ik nog onzeker hoe of wat. Dat ik nu studeer is ook voor mij een onderdeel van mijn persoonlijke groei, evenals het hebben van een vriendje. Ik denk echt dat ik hierdoor groei. Zeker zo in het eerste jaar van mijn opleiding. Het was een hele uitdaging, maar ik weet bijna zeker dat ik hierdoor ook weer gegroeid ben.

Erkenning
Ik denk dat ik hier heel erg naar hunker. 'Wat erg eigenlijk'! komt er gelijk in mijn naar boven, maar ik heb een stukje erkenning 'voor mijn werk' eigenlijk echt nodig. Daarom vind ik cijfers ook zo fijn. En dan vooral hoge cijfers. Dat stukje erkenning voor jouw harde werk of eigenlijk goed stelletje hersens is gewoon heel erg fijn. Maar net zo iets is wanneer je een complimentje krijgt op persoonlijk vlak, van je ouders of van je vriendje of vrienden. Ik denk dat het één van de belangrijkste dingen is voor mij om mijn doelen te realiseren en een strevertje te blijven. Zonder erkenning zou ik school en studie vreselijk vinden, zou ik ook niet willen werken. Ja, ik denk echt dat dit voor mij wel een centrale waarde is.

Zo. Ik heb het voor elkaar hoor! Wat vond jij ervan? Ga jij het ook doen? Je kunt de Happy Challenge trouwens vinden via Facebook zodat je een bericht krijgt wanneer er weer nieuwe opdrachten online staan. Ik vond het echt fijn om te doen, op de één of andere manier, eigenlijk zoals ik het altijd fijn vind om dingen voor mijzelf op een rijtje te zetten. Dus, ik vond het leuk! Op naar de volgende Happy Challenge!

Zo, dat was mijn langste post op dit blog tot nu toe.

Reageer op dit artikel | Geschreven door Chantal Goenee

Een reactie posten