Follow on Bloglovin

The Happy Challenge #2 nog een keer!

Dus. (Ik hou er altijd van op met dus en een punt te beginnen). Vanochtend kwam de derde opdracht van de Happy Challenge online. 'Het visualiseren van je dromen'. Een moodboard ervan maken dus. Dat kwam mooi uit want daar ben ik al een aantal weken mee bezig, het bewerkstelligen van een moodboard van hoe mijn droomhuis eruit zou zien. Dus. Naja. Perfect zou je zeggen hè? Maar voordat ik die opdracht ga maken, wil ik de vorige opdracht nog even over doen. Waarom? Omdat ik bedacht heb dat mijn droom meer is dan alleen een huis met Thomas. Ik heb kleine dromen en grote dromen. Dikke en dunne dromen. Rommelige en opgeruimde dromen. Nee, oké, die laatste twee contrasten slaan natuurlijk nergens op, maar wat ik duidelijk wil maken is dat ik méér dromen heb. Meer dromen dan toen ik er voor het eerst over nadacht. Dus. Vandaar dit artikel. Ik noem het 'mijn dromen'.

Dus. Ik heb een aantal kleine dromen en daar ga ik dan ook mee beginnen. Mijn eerste droom is al mijn kleine doelen te realiseren: geen suiker meer eten, niet meer op pennen kauwen, geen dingen doen die meisjes niet horen te doen, niet eten na het avondeten, mijn telefoon geheel opgeruimd houden en het album 'foto's' goed bijhouden zodat die map niet uit gaat puilen zoals nu wel het geval is, mijn laptop opgeruimd houden en alles netjes bewaren in afzonderlijke mappen, om 22.30 in bed liggen op de dagen dat ik niet tot laat van huis ben, voor 23.30 slapen op de momenten dat ik dan in bed lig (dus dan ook mijn telefoon uit), actief blijven zoeken naar een passend bijbaantje, autorijlessen regelen en ook minstens elke week twee uur rijden, in minder dan 30 lessen afrijden, mijn autotheorie in één keer halen, minstens één keer per week mijn lichaam voorzien van mijn favoriete bodylotion, al mijn eerstejaarsvakken met een voldoende afsluiten, mijn mascara per opmaakbeurt maar één keer eruit halen (dat schijnt beter te zijn voor je mascara), minder shampoo en conditioner op mijn hand spuiten (ik gebruik standaard elke keer eigenlijk net iets teveel waardoor ik door al dat sop de badkamer niet meer kan zien, dat is een metafoor natuurlijk en niet helemaal waar, maar goed, je snapt me wel). Mijn tweede kleine droom is deze zomervakantie een hele romantische, fijne en perfecte reis met mijn lieverd samen te maken. Mijn derde kleine droom is om mijn rijbewijs in één keer te halen en mijn vierde kleine droom is tot slot om iedere dag zo gelukkig mogelijk te zijn en elke dag te beseffen wat ik heb.

Maar goed. Dat zijn vier leuke 'dromen', maar wat zijn nou mijn dromen voor later? Wat is echt dé droom? Ho. Wacht even. Wat verstaan we eigenlijk onder dromen? Waarom haal ik doelen en dromen altijd door elkaar? Volgens mij heb ik van mijn dromen al mijn doelen gemaakt en zijn dat dus ook mijn doelen. Maar, goed, laat maar even. Nu eerst mijn 'grote dromen'. Ga er maar even goed voor zitten want dat zijn er nogal een paar.

Mijn 'tastbare/denk' dromen'
#1 In mijn droomhuis samenwonen met Thomas
#2 Gezond blijven
#3 Dat iedereen om mij heen gezond blijft
#4 Een aantal grote reizen maken
#5 Een droombaan hebben waarin ik me echt helemaal thuis voel
#6 Een gezinnetje stichten (en misschien wel een hondje erbij?)
#7 Mijn hele leven blijven sporten, misschien wel volleyballen
#8 Een mooi figuur behalen / behouden
#9 Beter worden in koken en heel gevarieerd en gezond eten
#10 Niet bang zijn wanneer ik alleen thuis ben (me veilig voelen in eigen huis en eigen buurt)
#11 Dat onze relatie zo blijft en we altijd voor elkaar blijven gaan, blijven ruziën, het weer goedmaken en met elkaar blijven stoeien
#12 Actief blijven met Thomas: veel leuke dingen blijven doen
 
Mijn 'gevoels' dromen 
#1 Mezelf gelukkig blijven voelen
#2 Innerlijke rust behouden
#3 Dingen blijven leren
#4 Steun en liefde blijven vinden bij Thomas
#5 Veel steun en liefde blijven vinden mij mijn gezin en vrienden
 
Zo. Dat was al een stuk uitgebreider dan vorige keer. Ik wilde het nog even typen, just to make some things clear to myself. Dus, ik ga zo mijn laptop dichtklappen en Thomas verwelkomen en koken, want ik moet straks alweer volleyballen. Ik blijf aan mezelf werken en blijf werken aan mijn toekomst. Ik wil dit. Ik kan dit. Ik doe dit.

Reageer op dit artikel | Geschreven door Chantal Goenee

Een reactie posten